Alla inlägg den 23 augusti 2016

Av Fernsehliebling - 23 augusti 2016 20:55

Såg nyss på UR play att dom har en dokumentär om Pulp. Började lyssna lite mer på dom för ett tag sedan och har verkligen fastnat för deras musik. Gillar den där enkla popen med djupa fast ändå enkla texter.

Få se om dokumentären är något att ha.


http://urplay.se/program/188494-pulp-a-film-about-life-death-supermarkets


 


Min absoluta favoritlåt med dom.



Av Fernsehliebling - 23 augusti 2016 15:30

När jag var runt 17-18 hittade jag äntligen dom där svenska banden jag sökt efter i så många år.

Reeperbahn, Lustans lakejer och Underjordiska Lyxorkestern.


Lustans Lakejer upptäckte jag kort efter jag upptäckte Reeperbahn, dom känns väldigt nära varandra musikmässigt men ändå mil ifrån varandra på sammagång. Tror den gemensamma nämnaren i början var Jan Kyhlé som spelade synth på Lustans första album och sen gick vidare till Reeperbahn efter deras första album.


Lustans Lakejer står lite för glamour och mystik, det är något speciellt i deras texter och musik som jag inte riktigt kan sätta fingret på.

Mina favoritlåtar med dom är what the redheads promise, nyhetens behag, se men inte röra och diamanter.

Favoritskivan är såklart deras debut skiva, den har så många bra låttexter.



 



 

Mode · Musik
Av Fernsehliebling - 23 augusti 2016 13:16

När vår lilla son föddes för lite mer än ett och ett halvt år sedan så bestämde jag att vi skulle ha en härlig 70 tals barnvagn. Vi hade turen att hitta en brio vagn från 1974 som var i nästan oanvänt skick, förutom hjulen som var väldigt slitna.

Knallgul liggdel som syns på långt håll.

En liten tjockis som ligger och päser i den brunblommiga sittdelen.

Har fått väldigt mycket beröm för vagnen och folk som kommit fram och berättat att dom haft en liknande vagn till sina barn. Endel har till och med fotograferat vagnen, det är kul att en sådan liten vardagssak kan göra folk glada.

Av Fernsehliebling - 23 augusti 2016 10:45

David Bowie - Heroes (får alltid rysningar när jag tittar på detta liveklippet, så jäkla vackert och mäktigt!)


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


22 år, 1 barns mor. Älskar mode, musik, 60 tal, 70 tal, Tyskland, Östtyskland, konst, design, politik och vardagsliv.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards